- Ярмарок на ім'я МАКС
- SSJ-100 в демонстраційному польоті
- Прощай, Жуковський?
- Чи варто «шкурка вичинки»?
- Одна з кращих пілотажних груп на МАКС-2017 - Al Fursan (ОАЕ)
- Автограф-сесія пілотів Al Fursan
- Пілотажна група "Російські витязі". Фігура «Кобра»
- Пілотажна група «Балтійські бджоли»
- Пілотажна група «Русь»
У неділю в підмосковному Жуковському завершив роботу тринадцятий Міжнародний авіакосмічний салон (МАКС), участь в якому взяло більше тисячі підприємств і компаній, прямо або побічно пов'язаних з аерокосмічної галуззю. За попередніми підрахунками, експозицію і льотну програму побачили близько півмільйона людей.
Ярмарок на ім'я МАКС
як уже відзначав раніше «Рідус», на МАКС-2017 не було представлено жодних принципових новинок - основною метою виставки стала організація майданчика для контактів продавців і покупців авіаційно-космічної техніки, де практично весь «товар» можна було побачити своїми очима і помацати руками.
За словами комерційного директора ВАТ «Авіасалон» Володимира Совєткін, в ході роботи виставки було проведено близько півтори тисячі ділових зустрічей, а загальний комерційний потенціал авіакосмічного салону склав близько 350 мільярдів рублів.

SSJ-100 в демонстраційному польоті
Як зазначив заступник генерального директора «Рособоронекспорту» Сергій Ладигін, авіація в експорті продукції військового призначення компанії в 2017 році перевищить 50%. «За нашими прогнозами, тенденція до зростання обсягу експорту та сум укладених контрактів по продукції для ВПС збережеться, - зазначив Ладигін. - Розраховуємо, що авіаційна складова в поставках "Рособоронекспорту" у 2017 році перевищить позначку в 50%. Основними імпортерами цього виду озброєння стануть країни Близького Сходу і АТР ».
За словами топ-менеджера, інтерес до російської бойової авіації різко зріс з початком операції ВКС Росії в Сирії. Це в першу чергу стосується презентацій і показів літаків Су-35, Су-32, Су-30СМЕ, МіГ-35, Як-130, Як-152, Іл-76МД-90А, вертольотів Ка-52, Мі-28НЕ, Ми- 35М, Мі-17В-5, Мі-171Ш, а також зенітних ракетних систем С-400.
Прощай, Жуковський?
Незважаючи на святкову атмосферу МАКС-2017, над авіасалоном незримо витав питання щодо його подальшого майбутнього. Швидше за все, в Жуковському на території льотно-дослідницького інституту імені М. М. Громова виставка проводиться в останній раз і МАКС-2019 пройде вже в зовсім іншому місці - на аеродромі Кубинка.
Однією з причин цього - поява в Жуковському нового цивільного аеропорту, розвиток якого продовжиться і в наступні роки.
МАКС-2017 показав, що поєднання цивільних рейсів і демонстраційної польотної програми авіасалону в принципі можливо, хоча періодичні старти пасажирських бортів в той час, коли над Жуковським проходили масові польоти швидкохідних бойових машин, і виглядали дещо моторошно.
Чи варто «шкурка вичинки»?
Цього разу організатори МАКС-2017 не змогли дати чіткої відповіді, чи відбудеться перенесення авіасалону в Кубинку чи ні. Очевидно, що суперечки на цю тему все ще ведуться і остаточного рішення по ній не прийнято, причому на самому верху.
Про відсутність остаточного рішення заявив журналістам і заступник міністра промисловості і торгівлі Росії Олег Бочаров. За його словами, точка в цьому питанні буде поставлена в 2018 році. «Якщо буде майданчик готова і буде краще, вона буде відповідати всім вимогам технологічним, які висуваються, вона буде використана», - пояснив заступник міністра.
Схожої думки дотримується і віце-прем'єр уряду РФ Дмитро Рогозін. «Це питання вимагає дуже зваженого і тлумачного підходу, - заявив він журналістам у ході останнього авіасалону. - Безумовно, тут в Жуковському склалася своя інфраструктура, тут є певна традиція. МАКС завжди йде як синонім міста Жуковський, і треба порахувати, чи вигідно це ».
Більшість постійних учасників виставки впевнені в тому, що змінювати її розташування, «намолене» протягом десятиліть, немає ніякого сенсу. Так, з проханням залишити МАКС у Жуковському до президента РФ Володимиру Путіну під час відвідин ним виставки звернулися льотчики-випробувачі. На їхню думку, в Жуковському є достатня по площі територія, розвинена інфраструктура і належний рівень безпеки, що буде досить проблематично відтворити в Кубинці. Однак однозначної відповіді від президента їм почути поки не вдалося.
Питання з перенесенням МАКСа зачіпає цілий ряд інтересів самих різних груп. З одного боку, це ті, хто займається розвитком аеропорту Жуковський і прилеглої до нього території. Для них кожен проведений тут авіасалон стає серйозним головним болем. Зацікавлені в перенесенні салону і власники нового виставкового комплексу, до складу якого входить аеродром в Кубинці.
Проти перенесення залишаються перш за все самі організатори виставки і постійні експоненти МАКС. Для них переїзд обернеться неминучими витратами і невизначеністю щодо перспектив салону на новому місці.
Не зовсім зрозуміло, що в разі переїзду МАКСа в Кубинку чекає унікальна колекція рідкісних радянських літаків, зібрану в Жуковському. Перемістити такі величезні і вже не літають машини, як Ту-144 або «Атлант», на інший кінець Московської області неможливо.
Наскільки їх збереженню в цьому випадку допоможе організований в Жуковському музей - не відомо. Без МАКСа бажаючих подивитися на творіння радянських інженерів буде не так вже й багато. А значить, рано чи пізно їх може чекати утилізація.
Що стосується відвідувачів, то тут також все досить неоднозначно. З одного боку, в логістичному плані Жуковський не найзручніше місце і добиратися на МАКС з Москви та інших місць дійсно не дуже зручно.
У Кубинці ситуація з під'їздом дещо краще, хоча розташована вона далі, ніж Жуковський. Також не зовсім ясно, чи витримає інфраструктура комплексу наплив сотень тисяч відвідувачів МАКС.
Одним словом, питання про те, як і де пройде МАКС-2019, залишається як і раніше відкритим.
Одна з кращих пілотажних груп на МАКС-2017 - Al Fursan (ОАЕ)
Автограф-сесія пілотів Al Fursan
Пілотажна група "Російські витязі". Фігура «Кобра»
Пілотажна група «Балтійські бджоли»
Пілотажна група «Русь»
Чи варто «шкурка вичинки»?Чи варто «шкурка вичинки»?